Пъзелът представя карта на Замония - зашеметяващият свят, създаден от Валтер Мьорс в шедьовъра "Градът на сънуващите книги". Там всичко се върти около книгите - около писането им, издаването им, печатането им, изгубването и намирането им, четенето им и критикуването им. Свят, в който всеки един социален или икономически аспект на ежедневието е обвързан с книгите.
Заповядайте в Замония където най-големите съкровища на кралете са библиотеките, които те пазят и крият ревниво, за които се водят битки, които изчезват безследно, и с които биват погребвани. Свят където има книжни пирати, които ограбват библиотеки и колекции. Запознайте се с ловците на книги, същества от различни раси, посветили времето и живота си на намирането на редки заглавия – занаят, който може да им донесе много пари, но и бърза и безславна смърт. Има и секта, която прави опасни книги, защото ненавижда книжарниците и всяко печатно слово, тъй като то е обида към тяхната неграмотност. Вечеряйте в ресторантите, където вместо музика има литературно четене, а ястията носят имена на популярни заглавия и автори, и дори порциите имат форма на книга. Елате да видите какво става в „Гробище на забравените поети” или си наемете професионален критик от „Прокълнатата улица”.
Змей Митоблудни е разумен динозавър, жител на Драконовите крепости. Там е традиция, когато един млад индивид навлезе в четящата възраст, да му се назначи Поетичен кръстник. Това обикновено е роднина, който го учи да чете и пише, запознава го със замонската литература и му дава насоки в писателската дейност. От своя кръстник, на смъртният му одър, Митоблудни получава дар – ръкопис, който ще го въвлече в най-невероятното приключение както за него, така и за читателите. Този ръкопис ще го отведе в Книговището – градът на сънуващите книги. Град пълен с антикварни книжарници, където животът е книги. Но най-голямото предизвикателство се крие под сградите, в почти безкраен лабиринт от катакомби и пещери, сътворен незнайно от кого и стигащ според легендите до Ада, пълен с безкрайни библиотеки, смъртоносни капани и чудати същества. И всичко това подчинено на печатаното слово.
Историята всъщност е до болка изтърканата приключенска рецепта включваща в себе си завещание, или карта, съкровище и безброй премеждия, през които трябва да мине главният герой, за да възмъжее, но това в никакъв случай не означава, че не може да бъде разказана по нов и различен начин, който от клише да я превърне в шедьовър. Авторът с лекота успява да обрисува един фантастичен свят, да му придаде реалност, да го подплати с автентична митология и да го насели с чудати раси, всяка със свои културни различия и особености.
Меню
|
0700 4 55 66
на цената на един
градски разговор |