За пъзела
Пъзела е изработен от висококачествен дървен материал с прецизно изрязани и детайлно изрисувани елементи. Всеки детайл си има обозначение и следвайки стриктно инструкциите за сглобяване, крайния резултат ще е впечатляващ. Дървените елементи на пъзела не се нуждаят от изрязване или лепене. Всяка част е предварително изрязана, а вие трябва само да я извадите от основата чрез лек натиск с пръсти. Ръбчетата на елементите се заглаждат със шкурка, която е включена в комплекта. Сглобяването се осъществява посредством влизащите една в друга части в посочената в инструкцията последователност. Платната и знамената на кораба са изработени от хартия. Платната се закачат на мачтите чрез дървени елементи, а знамената трябва да се залепят с лепило на посоченото в инструкциите място. За целта ще ви е необходимо обикновено лепило за хартия.
За Gothenburg
Кораба Gothenburg има сравнително кратка история. При завръщането си от третото плаване до Индия през 1745 г на 12 септември, в близост до пристанището попада на подводна скала и потъва пред погледите на събралите се посрещачи на пристанището. На дъното потъват над 300 000 броя стоки с тегло около 100 t - чаят и коприната са безвъзвратно загубени, голямата част от порцелана е счупен, а малка част е спасен от екипажа
През 1984 г, след откриването на потъналия кораб, се ражда идеята да му бъде направена реплика. Тя е изработена по традиционен начин с единствената екстериорна разлика - 10 sm по-висока палуба съобразена с височината на днешните моряци. За разлика от екстериора, интериора е значително променен. Корабът е с електрическа система и витла, задвижвани от дизелови двигатели. Двигателите са предназначени само за порт навигация и при извънредни ситуации. В действителност са били използвани и в неблагоприятни ветрове, тъй като трябва да се спазва графика за пътуването до Китай. Други подобрения включват електронна навигация и комуникационно оборудване, съвременни удобства на екипажа, като кухня, тоалетни, перални машини, оборудване за обезсоляване, вентилация, хладилници, водонепроницаеми прегради и противопожарна защита и др. Всички интериорни промени са задължителни за да бъде пусна кораба в експлоатация и да отговаря на съвременните изисквания.
През 1984 г, след откриването на потъналия кораб, се ражда идеята да му бъде направена реплика. Тя е изработена по традиционен начин с единствената екстериорна разлика - 10 sm по-висока палуба съобразена с височината на днешните моряци. За разлика от екстериора, интериора е значително променен. Корабът е с електрическа система и витла, задвижвани от дизелови двигатели. Двигателите са предназначени само за порт навигация и при извънредни ситуации. В действителност са били използвани и в неблагоприятни ветрове, тъй като трябва да се спазва графика за пътуването до Китай. Други подобрения включват електронна навигация и комуникационно оборудване, съвременни удобства на екипажа, като кухня, тоалетни, перални машини, оборудване за обезсоляване, вентилация, хладилници, водонепроницаеми прегради и противопожарна защита и др. Всички интериорни промени са задължителни за да бъде пусна кораба в експлоатация и да отговаря на съвременните изисквания.
В комплекта
Комплекта съдържа:
- 5 броя дървени основи с елементи
- хартиени платна и знамена
- инструкция за сглобяване
- шкурка