Да построиш свой дом или да създаваш най-различни конструкции, като започнеш от гигантски сгради и стигнеш до малки къщурки, даже и до прецизни стъклени оранжерии. В реалността всичко това може и да е трудна задача, но в света на "Minecraft" съвсем не е така. Изцяло направен от кубчета, в този свят всеки може да създава с "щипка" творческо усещане и "доза" креативен подход към нещата. Всъщност създадена като видеоигра, "Minecraft" вселената далеч не се изчерпва със строителните си възможности. Участниците могат и да се сражават с чудовища, пълзящи растения, дракони, вещици и всякакви други същества, които също са създадени от кубчета. Май почти всеки може да си намери интересно занимание, ако попадне в света на кубчетата? И като че ли точно заради това "Mincraft" става една от най-популярните видеоигри в света. Е, за поемането по пътя на успеха, ръководната роля е на създателя на играта.
Маркус Персон, известен още като Notch, е разработчикът на "Minecraft". А първата стъпка към създаването на този свят, е решението на Маркус да започне независим проект, докато работи в компания за разработване на социални компютърни игри. И стъпката на Персон е увенчана с успех. През май 2009 г. алфа версията на играта "Minecraft" е представена пред обществеността и е добре приета. Следващата стъпка на Маркус е издаването на бета версията, както и създаването на "Multiplayer" режим на играта, в който няколко участниците могат да играят заедно. Но появата му съвсем не ограничава стартирането на още други режими. През последните години "Minecraft" достига до над 5 режима на игра. Сред тях са "Survival Mode" и "Hardcore Mode" или режимите, в които играчите си набавят средства, строят сгради, създават бойни групи и се опитват да оцелеят. Далеч по-малко са битките обаче в "Creative Mode". Както подсказва името му, този режим дава поле за изява на креативните. Тук играчите притежават всички предмети и блокчета, които са в играта и може да ги използва неограничено, за да създават собствени "творения".
Да, в "Mincraft" играчът има свободата да избира как да играе и да постига удивителни резултати. Също толкова удивителни обаче са и постиженията, които играта достига в реалността. Благодарение на успеха на "Minecraft", през 2009 г. нейният разработчик Маркус създава своя собствена компания – "Mojang AB". И след това успехът не спира да расте. На 18 септември 2010 г. сървърът на "Minecraft" се срива, а причината е големият брой на играчите, които се регистрират. Но всяко зло за добро. След случката Маркус прави играта безплатна, за да се компенсира, а това води до още един голям скок в изтеглянията. Тогава обаче е едва началото на цяла тирада от постижения. В едно интервю и като че ли по прищявка Маркус нарича главния герой в света на кубчетата с името Стив. По-късно Стив и много от другите герои стават толкова популярни, че се появяват детски играчки, досущ в техния вид. Какво става след това? "Minecraft" покорява нови "висоти" и преминава към мобилните устройства с официалните си версии за "Android" и "iOS". Хората започват "да строят" неща на борда на самолети, във влакове и автомобили. Оказва се, че дори и след като компютърната версия на играта е издадена през 2011 г., това съвсем не пречи в следващите години тя също да постигне огромни успехи. Това се случва през 2014 г., когато компютърният "Minecraft" достига 17 млн. продажби и става най-продаваната PC игра. Скоро след това обаче продажбите на версиите за "Xbox 360" и "PlayStation 3" надминават този резултат и достигат 54 млн. копия по целия свят, като това превръща "Minecraft" в една от най-продаваните видеоигри на всички времена. Но освен потребители, интерес се проявява и от големи компании. Резултатът се вижда на 15 септември 2014 г., когато "Microsoft" обявява сделката за закупуването на компанията-разработчик "Mojang AB".
И до днес интересът към света на "Minecraft" не стихва. Издадени са многобройни наръчници за настоящи и напреднали, появяват се играчки и мини фигурки за всички почитатели по света. Направени са и конструктори на "
Lego", които са в специална серия "
Lego: Minecraft". Що се отнася до събитията във виртуалните земи, малки и големи продължават да поемат на приключение с приятели, строят постройки, разхождат се из кътчета на ъгловати острови или водят битки с различни зловещи противници. А какви точно ще са чудовищата, зависи от това в кой от трите свята се намира участникът. "Overworld" (нормалният свят), "The Nether" (подземният, Ада) или "The End" (домът на ендерманите и ендер Дракона) – всеки един от тях се отличава със специфични чудовища. Е, където и да сте, най-добре е да проучите всички тактики на лошите същества, които винаги се появяват през нощта. Звучи невероятно, но в играта непрекъснато се редуват денят и нощта. Точно, както в реалността.