Всички предчувствия на господин Голядкин се бяха сбъднали напълно. Всичко, от което се опасяваше и което предчувстваше, сега се беше случило наяве. Непознатият седеше пред него: също с шинел и шапка, на собственото му легло, леко усмихнат, примижал и му кимаше приятелски. Господин Голядкин искаше да изкрещи, но не можа; да протестира по някакъв начин, но не му стигнаха сили. Косата му се изправи и той от ужас се свлече в несвяст на мястото си. Впрочем имаше защо. Господин Голядкин позна напълно своя нощен приятел. Нощният му приятел не беше някой друг, а самият той - самият господин Голядкин, друг господин Голядкин, но ... |
|
Животът и делото на Аненски , като изключим пребиваването му зад граница и из Русия, както и кратката му служба в Киев, са свързани с Петербург и Царско село. Измежду преподавателите и учащите се в учебните заведения, където е работил Аненски, са излезли ярки дейци на изкуството и науката - Н. Гумильов, Н. Пунин, Д. Кленовски и др. Под въздействието на поезията и личността на художника се е намирала и Анна Ахматова. "Глас извън хора" - така е наричал Аненски Михаил Бахтин. Определението на този мислител живо и просто побира всичко, което е направил в руската поезия художникът. За много дълги години лириката на ... |
|
След края на класиката има за свой обект две гранични повести: "Двойник" на Фьодор Достоевски и "Египетска марка" на Осип Манделщам. Повестта "Египетска марка" е уникална с композицията, персонажите, с начина, по който интерпретира идеята си за социалния хаос във времето на радикални промени в Русия. В нея откриваме една отворена композиция, която позволява текстът да набавя своите значения от широко поле контексти. Един от тях е "Двойник" на Ф. Достоевски. Двете творби са свързани от общата тема за града. Но Петербург не е единствената междутекстова връзка. Лабиринтът, социалният ... |
|
Разгадаването на Газданов е продължителен процес отвъд прочита на произведенията му. Разбира се, един такъв процес предполага наличието у читателя на известен интелектуален багаж, за да долови заложените в текста съзвучия и алюзии - от Библията през Е. Т. А. Хофман до Е. А. По и от Пушкин през Гогол и Лермонтов до Достоевски . Особено отчетливо са проследими те в романа "Призракът на Александър Волф", писан с оглед на бъдещото му филмиране и затова по изключение с по-разгърната фабула: злото, което поражда зло, убийството, даващо мимолетно чувство за власт над творението и съдбата, изпитанията и чуждостта ... |
|
"Иван Теофилов е поет от висококаратна проба. Заетата с венцехваления критика в онези години малко писа за неговите стихове, защото той се занимаваше с анализа на хилядите безсребрени мигновения на щастие, които въпреки всичко съществуваха в тинестото ни, блатно ежедневие... За мен не е важно колко често се срещаме, какви са неговите последни пристрастия - той за мен е неизменно това, което винаги е бил: човекът, който писа стиховете за най-любимите ми постановки, авторът на вероятно най-доброто, което съм направил през живота си - пиесата "Поетът и планината"." Леон Даниел "Тънка пътека от ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
|
|
Училище за магии и вълшебства - том 5 ... В том пети, Духове, призраци и пазители, ще откриете: * Как да си направите магическо ковчеже; * Как да разпознаете и нарисувате духовете-пазители и да ги призовете в живота си, за да ви помагат и закрилят; * Как да направите градина, обитавана от феи; * Как да си изработите магически ангелски талисман; * Как да откриете своето животно-пазител; * Как да общувате с драконите - пазители и да потърсите закрила от кабалистичния кръг. ... |
|
Книгата е част от поредицата "Агенция "Призраци" на издателство "Фют". ... Шефът на охраната на "Емпайър Стейт Билдинг" е отчаян. Страховит призрак броди из най-известния небостъргач в Ню Йорк и тормози посетителите! Готов е да напусне сградата, ако му платят много, много пари! За щастие, Уил Мьогалей и приятелят му Тъпър вече имат план как да разрешат случая... Уилард Мьогалей (или просто Уил) още не е завършил училище, но му се налага да поеме семейния бизнес - агенция "Призраци". Последвайте Уил и неговите своенравни призраци в техните смешни и фантасмагорични приключения. ... |
|
Книгата е част от поредицата "Големите разказвачи на XXI век" на издателство "Емас". ... Кой не е слушал приказки за вещици, призраци и духове? Кой не е треперил в тъмното и не е заспивал със страх да не би те да го споходят в нощта? Но само страшни ли могат да бъдат тези приказни създания? Трите детски романа на Отфрид Пройслер съдържат неговия отговор и той е категорично не! "Вещицата, призракът и духът" на големия немски писател, носител на "Наградата на Европа за детска литература", са добри, игриви и пакостливи същества, на които не са чужди никои мечти и бели на децата. ... |
|
Книгата е част от поредицата "Агенция "Призраци" на издателство "Фют". ... Настъпват тежки дни за младия Уил Мьогалей - има двойка на домашното по математика, очарователната Сюзън не му говори, а на всичкото отгоре внезапно изчезва господин Тураган - най-милият и изпълнителен призрак от агенцията му. Къде ли може да е? Единственото обяснение е, че в града се е появил ловец на призраци! Уил и Тъпър трябва бързо да го открият, за да спасят агенцията. Уилард Мьогалей (или просто Уил) още не е завършил училище, но му се налага да поеме семейния бизнес - агенция "Призраци". Последвайте Уил и ... |
|
Всеки от нас има двойник. Двойник без сянка, който го наблюдава... и чака. Имате ли двойник? А знаете ли колко е лесно да го откриете в нашата дигитална епоха? Дано само не ви открие той! Художничката Кейт е безценен сътрудник на екипа за лицево разпознаване към полицията в Суиндън. Тя никога не забравя лица, тя може да забележи тези лица дори в тълпите на стадиона, дори в полумрак, дори при неблагоприятен ъгъл на заснемане. Докато мозъчната травма при автомобилна катастрофа ѝ отнема уникалната дарба. Добре че е Роб, новият мъж в живота ѝ - свръхбогат IT специалист, който е винаги до нея, грижи се тя да е в ... |
|
Поет, драматург, актьор, режисьор, художник, публицист, философ, етнограф, през 1938 година Антонен Арто (1896 - 1948) публикува сборник с кратки есеистични творби под заглавието "Театърът и неговият двойник". В тях той излага възгледите си за необходимостта от промяна в самата идея за театъра, който губи смисъл, лишен от магическа връзка с действителността. Според Арто съвременният театър, изцяло подвластен на писания текст, трябва да бъде заменен от т.нар. Театър на жестокостта. Авторът твърди, че Театърът на жестокостта е труден преди всичко за самия режисьор, а елементите на жестокост би следвало да ... |