Учебникът е предназначен за задължителна подготовка по информационни технологии за 8. клас. Той е разработено в съответствие с учебната програма на МОН. В отделните раздели е систематизирано най-важното от изучавания материал през предходните години, като темите са разширени, актуализирани и съобразени с развитието на съвременните технологии. Учебникът дава възможност за практическо приложение на придобитите знания за компютърната и операционната система, компютърните мрежи, архивирането на данни, създаването на уебсайт и работа по проекти. В отделна вложка от 12 страници към учебника са поместени 4 допълнителни теми, ... |
|
Одобрено със заповед № РД09-1682/25.06.2019 г. ... Учебникът е предназначен за задължителна подготовка по информационни технологии за 10. клас. Той е разработен в съответствие с учебната програма на МОН. Предлаганият учебен материал е насочен към разширяване на придобитите знания от предходните години, като акцентира върху усъвършенстване на дигиталните компетентности. Темите включват обработка на информацията, комуникация, създаване на съдържание, решаване на проблеми и безопасност. Новост при създаването на съдържание е изучаването на алгоритми. Изложението е достъпно, с много примери, любопитни факти, практически ... |
|
Лекции по информатика. ... Основната цел на настоящата книга е да се ползва като учебник от студентите във висшите учебни заведения. Предмет на книгата е това, което на английски език се нарича "Software Engineering" вече над три десетилетия. Макар да е предназначена да бъде учебник за студентите по предмета софтуерни технологии, настоящата книга би могла да бъде, за тях и за всички практикуващи софтуерни специалисти и ръководители, въведение в основополагащите направления на тази изключително динамична и с нарастващо за практиката значение дисциплина. ... |
|
Учебникът е предназначен за задължително обучение по информационни технологии за 9. клас. Той е разработен в съответствие с учебната програма на МОН. Представлява цялостна система за усвояване на теоретични знания и практически умения при работа с компютър, които разширяват и обогатяват наученото в предходната година и осигуряват висока степен на приемственост. Учебникът дава възможност за практическо приложение на придобитите знания и умения, свързани със съвременните постижения в областта на компютърните системи, компютърните мрежи и услугите, които те предоставят, използването на приложни програми, разработката на ... |
|
Удивителните научни постижения на ранните цивилизации. Подробен поглед към напредналите древни технологии, наука и медицина - някои от които все още не са повторени до днес. Теми разглеждани в книгата са: свидетелства за древни технологии, включително роботика, изкуствен интелект, самолети, слънчеви оръдия, високоскоростни бормашини, осветени подземни храмове, гигантски хладилници и подземни градове; доказателства за напреднала медицина в древни времена; примери от Древен Египет, Китай, Гърция, Вавилон, Сибир, Америките и Индия. Първата самозапалваща се кибритена клечка била изобретена от Жан Шансел, парижки ... |
|
Целта на учебното пособие е да покаже връзката между информационното общество, медийната комуникация и журналистиката, да посочи пътищата, очертани от революцията в информационните технологии, които медийната комуникация предстои да следва. Учебното пособие "Медийни технологии" ("Основи на комуникацията", "Медийна комуникация", "Медийно стопанство", "Технологии в журналистиката") е предназначено за студенти от специалността "Медии и журналистика" в "УНСС". ... |
|
Настоящата книга запознава читателя с проблемите на конструирането, обработката и обмена на XML документи. Тя разглежда актуални и широко използвани софтуерни технологии, свързани със създаване, валидиране, свързване и представяне на XML съдържание, както и с декларативната обработка на XML. Книгата е предназначена за студенти, изучаващи информационно-комуникационни технологии, софтуерно инженерство и съхранение на информацията и използването на интернет. Тя може да бъде полезна за широк кръг от специалисти, работещи в сферата на информационните технологии. ... |
|
Всеки раздел в учебника започва с мотивационна страница, на която чрез илюстрации и кратък текст е направен преглед на учебното съдържание и очакваните резултати. Всяка тема е представена на два типа страници. Едните са за нови знания - представят учебното съдържание в нагледна и разбираема форма чрез много фотографии, чертежи, рисунки и таблици. Другите са за упражнения, задачи и проекти. В жълтите полета са дадени много примери, допълнителна информация и полезни съвети. Отбелязаните със звездичка задачи са с повишена трудност. В края на всеки раздел има тест за самооценка, а накрая - тест за оценка на всичко научено ... |
|
В началото бе словото - Евангелие от Йоан, глава 1, т. 1. Ако перифразираме този основополагащ постулат на духовния мир за божието слово в материалния свят, той би звучал така: В началото бе енергията. Защото, както ще видим по-нататък в този лекционен курс, енергията е в основата на всичко, което ни заобикаля. Характерът на този курс до голяма степен е общообразователен. От една страна, широката гама от специалности, които студентите придобиват след завършване на УНСС, предполага по-популярен и общодостъпен език. От друга страна, това се дължи на необходимостта обширната тематика да бъде вместена в ограничен брой ... |
|
Учебникът по информационни технологии за 8. клас на издателство Просвета има за цел да отговори на нуждите на обществото от дигитално компетентни млади хора, които използват ефективно и етично модерните информационни и комуникационни технологии за решаване на ежедневни проблеми, за комуникация и себеизразяване. Всеки от уроците включва предизвикателни контексти, както и допълнителни задания с практически приложим резултат. Основният обект във всеки урок е т. нар. Мисия - проблемна ситуация, която учениците трябва да изпълнят. Преодоляването ѝ гарантира и постигането на очакваните от учебната програма резултати. ... |
|
Педагогически аспекти. Трудът Техника, технологии, технологична култура има монографичен и учебно-методически характер. Монографичността се реализира като изследване и адаптиране на специализирана техническа и педагогическа научната информация в авторска концепция. Учебно-методическият характер се съдържа в обособени теоретико-изследователски ядра и практико-приложни опори за базови методически модели на обучението по техника и технологии. Трудът е създаден, за да подпомага подготовката на студентите от специалностите Предучилищна и начална училищна педагогика, Предучилищна педагогика и чужд език и Начална училища ... |
|
Дигиталните технологии са признати за един от най-мощните инструменти за подпомагане на процеса на обучение. Използването им значително се увеличи в сферата на образованието през последните години. Поставянето обаче на компютър в класната стая не прави обучението ефективно: учителите би следвало да знаят как да използват успешно технологията, да разбират теориите за учене и да правят правилния избор на технология, за да получат резултатите от обучението, които търсят. Технологията промени също и ролята на учителите. Вече не е актуална традиционната парадигма на всезнаещия, всеможещ учител пред класа, доставящ знания в ... |